| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Gäst
|
Postat: 23 jan 2003 18:20 Rubrik: Midiproblem i Cubase VST 32 |
|
|
Japp, då var man tillbaka igen då.
Eftersom det inte löste sig med mitt förra problem jag hade med synthen OB-12:an inskaffade jag två stycken software synthar (FM7 & Absynth) som är två riktiga jättar!!!
Nu är det bara så att jag hade tänkt simulera dom med min synth igenom cubase.
Alltså köra dom som VST instrument i cubase men kontrollera dom med OB-12:an.
Problemet med att jag inte får någon insignal i cubase kvarstår dock, jag har provat programmet Midihack för att kolla om någon insignal kommer fram i huvudtaget, vilket den inte gjorde där heller! (antagligen inget fel på cubase då heller). Jag skiftat in- och utgångar för att kolla om felet låg där men det gjorde det inte heller.
Jag behöver verkligen hjälp, ni anar inte hur länge jag har grublat över detta. Jag ljuger inte om det är i över 9 månader.
Är det möjligen så att mitt interface (panelen på soundblaster live platinum 5.1) är konstig på något sätt? Ska jag köpa ett nytt interface som man kopplar in via USB eller joystickporten?
Jag är fan nästan så desperat så jag skulle kunna betala pengar till den som löser problemet, så illa är det. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Luzer Major

Registreringsdatum: 18 juni 2002 Inlägg: 85 Ort:
|
Postat: 23 jan 2003 22:22 Rubrik: kolla här |
|
|
http://vstforum.clubcubase.net/viewforum.php?f=1
Jag är inte haj på cubase själv men...
Jag föreslår att du frågar (eller kollar först !) på cubase eget forum, det är många folk där som är villiga att svara på allt och alla. Får du inte hjälp där skall jag äta upp mina Dt150. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|