RadioUngaForskare.com
Radio Unga Forskares Community

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper 
Mikrofoner - Någon som provat någon av dessa ?
Forumindex -> Ljudforum
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Gäst

InläggPostat: 07 jan 2004 18:47    Rubrik: Mikrofoner - Någon som provat någon av dessa ?

Tjena !

Tänkte köpa en "billig" men ändå funktionell mick att ha hemma att spela in sånd med. Har tittat på två mikrofoner. TSM MT87 och JJlabs 010C. De kostar lika mycket båda två. Runt 1000 lappen. Har läst lite om bägge mickarna men någon som provat och kan komma med omdömme ? Eller någon som vet någon annan mick i samma prisklass ?

Tack på förhand !
Till överst på sidan
Gäst

InläggPostat: 15 jan 2004 4:11    Rubrik:

Jag har inte testat nån av dom men jag tycker att du ska testa Generis GC-1, den ligger också på ca 1000 kronor. Jag har haft en sån i ca 1,5 år nu och det är väl inte den värsta micken men den är inte dålig.
Till överst på sidan
Freddie
Gäst

InläggPostat: 15 jan 2004 12:30    Rubrik:

Jag har bara testat JJlabs mic. Måste säga att den låter helt okej för den slant den kostar. Tycker dock att den låter lite instängd och burkig framförallt på sång......men som sagt för den summan som den ligger på så måste jag säga att den är prisvärd!!

Den mest prisvärda mic idag måste jag nog säga att Röde NTK är (ligger på ca: 5.000 kr). Jag jämförde den med alla studioteknikers favorit mic Neumann U-87 (kostar ca: 30.000) och på vissa saker så tyckte jag personligen att Röde lät lite bättre. Men i vissa fall så vill man ju inte att mikrofonen skall färga så det är ju en smaksak.
Till överst på sidan
Gäst

InläggPostat: 20 jan 2004 20:29    Rubrik:

Mina tips, om du är villig att lägga ett par hundralappar mer. ADK A-51. Jag har använt den till sång och är mkt nöjd... Mitt tips på allround-mic är Røde NT3. Funkar till det mesta.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Ljudforum Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet