| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
DH Furir

Registreringsdatum: 10 februari 2003 Inlägg: 22 Ort:
|
Postat: 03 nov 2004 12:13 Rubrik: Vilken kanal sköter inspelningsljudet ?? |
|
|
Om jag kopplar en minidisc till datorn via USB, hur styr jag då hur hög inspelningsnivån ska vara ?? Är det via insignalen på datorn ?? Eller är det nåt annat ?
Jag kanske bör tillägga att jag alltså ska spela in minidiscens ljud i datorn som en wavefil eller nåt.
Tacksam för svar !!
// |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Luzer Major

Registreringsdatum: 18 juni 2002 Inlägg: 85 Ort:
|
Postat: 03 nov 2004 13:05 Rubrik: |
|
|
| Kolla i manualen om verkligen Mdn stöder ljud ut via usb´n. Dom flesta gör inte detta eftersom det är "så lätt att piratkopiera" då. Men om den gör det så sker överföringen digitalt, du behöver alltså inte bry dig om nivåerna eftersom dom blir exakt lika höga som på orginalfilen. Bara när du kör analogt som man behöver tänka på det. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DH Furir

|
Postat: 03 nov 2004 13:15 Rubrik: |
|
|
Det måste den göra eftersom det fungerar, eller ?
Saken är bara den att ljudet blir så mycket lägre när man för över det från minidiscen till datorn och sen bränner en cd-skiva med det..
Men om man höjer volymen på datorns högtalare, inte i datorn utan på högtalarna så blir inspelningsnivån högre..konstigt eller ?
// |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Luzer Major

|
Postat: 03 nov 2004 22:17 Rubrik: |
|
|
| Nej inspelningsvolymen blir inte högre om du höjer på datorns högtalare, det är omöjligt. Hur vet du föresten att nivån blir lägre när du spelar in på datorn? Har du nivå mätare på mdn? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DH Furir

|
Postat: 04 nov 2004 11:44 Rubrik: |
|
|
Det avgör jag genom mitt eget öra..
Har ingen nivånätare på MD:n..
// |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Luzer Major

|
Postat: 07 nov 2004 23:31 Rubrik: |
|
|
| Det går ju inte, då kan du ju lika gärna säga att du höjer högtalarna på datorn till max och OJ vilken hög "inspelningsvolyml" det blev helt plötsligt. Den relativa nivån på materialet du har inspelat har ju ingenting med hur högt du spelar ut den (dvs förstärker den) när du spelar den. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|