| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Gäst
|
Postat: 05 nov 2002 2:34 Rubrik: Hjälp! |
|
|
HEJ.
Jag har en Roland pc300 (Masterklaviatur) med USB-uttag och har suttit i flera veckor nu och får fortfarande inte ljud i den. Jag använder programmet Reason. När jag ställer in midi-inställningarna rätt, vilket det inte verkar vara, så kommer en lapp upp där det står "Midiport may be in use by another application". Jag använder windows 98 och har kollat på enhetshanteraren och ikonen midi på kontrollpanelen.
Har verkligen ingen aning om vad felet är. Snälla hjälp en musikbroder i nöd!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
disse Gäst
|
Postat: 07 nov 2002 7:49 Rubrik: |
|
|
Tja... Jag har en likadan men har aldrig haft de där problemen mer än när jag har två program som båda använder MIDI öppna. Om du kör Reason samtidigt som tex Cubase eller Sonar så har kanske problemet där.
Å andra sidan så ska du inte använda någon MIDI-port alls om du kör med USB-kopplingen. Om du går in (i reason alltså) på "edit"/"preferences"/"MIDI" och väljer Roland PC-300 i listan så bör det funka. Eller? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
gäst Gäst
|
Postat: 13 nov 2002 0:05 Rubrik: |
|
|
Vet du vad man måste ha för usb "grejjer" installerade. alltså typ USB composite device eller USb audio...du vet det man kan se på enhetshanteraren.
hej. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|