| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Gäst
|
Postat: 19 jan 2003 12:42 Rubrik: Överföring från kassetband till CD |
|
|
Hej på Er
Jag vill överföra en utav mina gamla kassetband till CD.
Har Ni någon tips vem gör det för pengar och proffsig för det är mycket viktig för mig
Mvh Renato
rranic@tiscali.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Luzer Major

Registreringsdatum: 18 juni 2002 Inlägg: 85 Ort:
|
Postat: 23 jan 2003 22:16 Rubrik: gör det själv = billigast |
|
|
Varför inte göra det själv, blir ju billigast. Det enda du behöver är en dator med ljudkort som har line in och en cd-brännare. + en bandspelare med line out då. Sedan kopplar du bara line out från bandspelaren -> line in ljudkortet i pc´n och spelar in bandet på datorn. Använder nåt enklare ljudredigeringsprogram för att separera låtarna och bränner ner det på cd. Det är inte så krångligt som det låter. Vara bara uppmärksam på att kvaliten blir inte bättre än vad det var på bandet.
Vill du i allafall trots min ypperligga förklaring låta någon annan göra det mot betalning så kommer här lite tips.
www.trudani.se
multiaudio Produktion ab 046 - 13 36 30
www.digitalfabriken.se
Kolla med studios i din närhet, de har garanterat grejer så de kan göra det...frågan är om de tar sådana jobb och vad du är beredd att betala. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
Postat: 28 apr 2003 11:13 Rubrik: |
|
|
Det går alldeles utmärkt att använda freestylen oxå. Hörlur ut till line in på ljud kortet.
Alltså 2 lika tele kontakter i varje ända! Och det finns prg som du kan tvätta bort knaster m.m. Ofta är ju kassetten inspelad från Vinyl!
Stainbergs Clean är ett bra program. Där kan du fixa till det mesta!
Och det går att få det mycket bättre än på bandet - ABSOLUT!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
Postat: 28 apr 2003 12:29 Rubrik: |
|
|
absolut.. gör det själv så får du det precis som du vill ha det
men glöm inte brus reducering.. |