| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Max Gäst
|
Postat: 23 jan 2003 13:23 Rubrik: SB Audigy2 problem... |
|
|
Köpte för några dagar sen SB audigy2 och installerade det på mitt windows 98SE.
Uppspelning av CD-skivor fungerar perfekt.
Detsamma med "streaming" på nätet.
Heller inga problem med in/uppspelning i operativsystemets "sound recorder".
Men!
Cakewalk Pro Audio 9...
Spelade in lite skräpsång på track 1, inga problem först, men när jag skulle lyssna på det så avbröts det mitt i sångspåret. När jag gick tillbaks till början av spåret så spelades ingenting upp. Efter detta gick det inte spela in någonting alls. Ingen fil skapade ens på spåret då jag "recordade".
Steinberg Cubase vst32 5.0 fungerar inte alls, där händer ingenting...
Båda dessa program fungerade på mitt gamla ljudkort men ljudkvaliten va katastrofal.
Min Dator:
processor 1100 Mhz AMD
ram 128 Mb(för lite?)
Moderkort KT7-RAID
Är väldigt väldigt ny inom detta område men har gett mig fan på att också lära mig. Men problem dök upp direkt innan jag ens kommit igång.
Tack på förhand
MVH Max |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
niel Menig

Registreringsdatum: 24 februari 2003 Inlägg: 6 Ort: Luleå
|
Postat: 24 feb 2003 3:58 Rubrik: |
|
|
Har du de senaste drivrutinerna för ljudkortet? Tycker dina problem låter som drivrutinsbekymmer...
Och varför envisas du med att göra ett så gammalt OS? Microsoft lägger ner all support och uppdatering av Windows 98 till sommaren. Jag rekommenderar dig att byta upp dig till Windows 2000. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
erik z Överbefälhavare

Registreringsdatum: 17 mars 2002 Inlägg: 201 Ort: Stockholm
|
Postat: 24 feb 2003 22:31 Rubrik: |
|
|
Jag håller i med till fullo. Det är rent allmänt viktigt att ladda ner nya drivrutiner för sina kort. Windows har ofta grundläggande stöd för de vanligaste korten, men Windows standard-drivrutiner är ofta gjorda innan Windows släpptes och är inte särskilt optimerade.
Drivrutinerna som Windows 98 hade för Soundblaster 64 är bedrövliga och har mycket hack-problem. Att ladda ner de officiella drivrutinerna direkt från Creative är bättre än att använda Windows eller ta de som följer med CD-skivan till kortet. _________________ Jag svarar inte på mailfrågor längre, använd forumet! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
Postat: 03 mar 2003 21:06 Rubrik: |
|
|
Kolla inställningarna i i window mixern om dom är inställda på den ingång som du spelar in ifrån. En annan sak du kan kolla upp vilkan input som används i själv sequenser programmet.
Om jag ska vara ärlig tror jag inte det är fel på operativsystemet du använder. Fast jag skulle ändå rekommendera att göra som Erik och niel säger, själv kör jag på millennium men funderar på 2000...
HA de gött
//Max |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|