| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
eeerik Menig

Registreringsdatum: 01 juni 2003 Inlägg: 1 Ort:
|
Postat: 01 jun 2003 21:01 Rubrik: Både audio och midi i mixen? (Cubase SX) |
|
|
| Jag vill exportera en låt jag gjort som består både av egeninspelade ljudspår och midispår. Hur gör jag för att få ner allt i samma mix? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
Postat: 02 jun 2003 12:56 Rubrik: |
|
|
Vad har du sparat arbetet som för typ?
Du borde ju kunna öpnna hela ditt projekt istället för att enskilt exportera midi och audio spår för sig. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
Postat: 02 jun 2003 13:00 Rubrik: |
|
|
| Jo alltså, låten består både av midi och audio, i samma projekt. Men då jag exporterar får jag bara audiospåren på mp3. Hur gör man för att få både midi och audio? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Luzer Major

Registreringsdatum: 18 juni 2002 Inlägg: 85 Ort:
|
Postat: 04 jun 2003 14:22 Rubrik: exportera till wave |
|
|
Jag har inte jobbat med cubase men misstänker att det är ungefär samma i alla program.
Du får bara allt audio nermixat därför måste du exportera midit och spela in det som audio, det enklaste är att har du tex 3 midispår, så skapar du 3 nya audiospår, bussar sedan midispåren till dom nya spåren och sätter dom i rec läge, spelar upp låten och spelar in det som syntarna och midit spelar upp. Hoppas du fattar... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
Postat: 12 jun 2003 11:49 Rubrik: |
|
|
Japp! Gör som Luzer säger, "routa" midispåren till audio spår för att sedan spela in dem som audio.
Om du har t.ex. en extern synth som du spelat in dina midispår med måste du låta den externa synthen återspela respektive midispår (dvs. spela upp ett midikanal i taget) för att därefter spela in spåret som audio. Det du gör då är att koppla utgången på synthen (gärna digital signal, SPDIF eller nått) till någon av de befintligga ingångarna på din dator för att därefter spela in den som ett vanligt audiospår.
Jag rekommenderar att du konverterar till audio genom digital överföring eftersom brus och annat skräp kan komma med om du skulle spela in med analog signal. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|