| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
erik z Överbefälhavare

Registreringsdatum: 17 mars 2002 Inlägg: 201 Ort: Stockholm
|
Postat: 18 mar 2002 0:48 Rubrik: Välkommen till nya ljudforum |
|
|
Så är nu Ljudteknikerns nya forum igång. Det gamla fungerade bra, men kunde inte sortera bort äldre inlägg till undersidor. Resultatet blev att forumsidan tog mycket lång tid att ladda, på grund av alla 100-tals inlägg som rymdes på den.
Detta nya forum kan alla skriva på utan att registrera sig, men om du registrerar dig får du ännu fler funktioner:
- Möjlighet att få ett mail hem när någon svarat på din fråga.
- En egen avatar (valfri bild (100x100 pixels max) som tillhör ditt namn.)
- Möjlighet att sätta upp röstningsfrågor
- Möjlighet att ändra i dina meddelanden
- Du blir en riktig användare (= högre status )
Mvh
Erik Zalitis _________________ Jag svarar inte på mailfrågor längre, använd forumet! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Rune Radio Gäst
|
Postat: 20 mar 2002 3:16 Rubrik: gamla inlägg |
|
|
| Men vart har alla gamla inlägg i forumet tagit vägen? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
erik z Överbefälhavare

Registreringsdatum: 17 mars 2002 Inlägg: 201 Ort: Stockholm
|
Postat: 20 mar 2002 7:57 Rubrik: |
|
|
Problemet är tyvärr att den gamla databasen med alla inläggen från det förra forumet inte låter sig konverteras. De inlägg som har flyttats, har jag varit tvungen att flytta manuellt från en Excel-fil med inläggstexterna i.
Det gamla forumet hade en platt struktur där alla data för ett låg på en rad per inlägg. Det nya systemet har texten i inlägget och datat om vilket möte det skrevs i lagrat i olika MySQL-databaser och använder dessutom unika ids som jag inte har en aning hur de byggs upp.
Planen är att gå igenom och flytta fler diskussioner när jag får tid till det. Men sålänge hoppas jag att vi alla kan bidra med nya diskussioner och debatter. _________________ Jag svarar inte på mailfrågor längre, använd forumet! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|