RadioUngaForskare.com
Radio Unga Forskares Community

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper 
ljudteknik
Forumindex -> Ljudforum
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
jessi
Gäst

InläggPostat: 29 sep 2003 14:50    Rubrik: ljudteknik

Hejsan! jag skulle otroligt gärna vilja läsa ljudteknik eftersom musik är absolut mitt största intresse, men jag har minst två problem... jag har abslout ingen erfarenhet av ljudteknik och jag undrar om det är ett krav för att gå i skolor som har bra ljudteknikkurser (?) och det andra problemet är att jag skulle vilja ha lite info om skolor här nära stockholm som erbjuder bra utbildning, och kostnaden för dessa skolor i allmänhet (går det att få csn-bidrag som täcker dessa kostnader?)... Jag skulle vara oerhört tacksam för svar. MVH/Jessi Smile
Till överst på sidan
Luzer
Major

Registreringsdatum: 18 juni 2002
InläggPostat: 29 sep 2003 19:55    Rubrik:

Sådär på rak arm kan jag ju säga att DI (Dramatiska Institutet) har utbildning i ljudteknik, som är i sthlm, jag vet inte hur stora kraven är för att komma in där. Men ett råd är att försöka läsa in dig så mycket som möjligt själv. Här på radioufs kan du läsa endel och kika även på www.homerecording.com
Lycka till !!
Till överst på sidan
Användarens profil Besök användarens hemsida
Don
Gäst

InläggPostat: 13 okt 2003 15:53    Rubrik:

Det finns inga riktigt bra skolor i Sthlm om man bortser från DI. Jo, det finns det, men de kostar pengar. Sök dig bort från Sthlm, du kommer att koncentrera dig mer på utbildningen och mindre på fritiden vilket är att föredra.
Till överst på sidan
Gäst

InläggPostat: 08 jan 2004 14:14    Rubrik:

jag skulle rekomendera nån folkhögskola, finns bra folkhögskolor med ljudteknik i markaryd, småland & i happaranda. förutom csn-bidrag kan du få inackorderingsbidrag vilket nog täcker hela din hyra om du bor på skolan. undervisningen är gratis.
Till överst på sidan
dannnne
Gäst

InläggPostat: 27 jan 2004 10:06    Rubrik:

Hej, jag vill rekommendera SAE i Solna. Den kostar mycket pengar, men heltidsutbildningen är studiemedels berättigad. Det krävs inget speciellt för att komma in förutom matte B och ett stort intresse.
Annars finns det ju folkhögskolor. Karlskoga folkhögskola har en bra utbildning och obegränsad tillgång på bra studios...
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Ljudforum Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet