|
RadioUngaForskare.com Radio Unga Forskares Community
|
| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
gäst Gäst
|
Postat: 16 aug 2002 8:51 Rubrik: Hjälp med förstärkare |
|
|
Jag har ett litet problem...Som ni nog kan gissa är jag inte så duktig på detta område. men jag vet att gå in på siba eller onoff e fel...Jag fick nyss två gamla orca hötalare av mina föräldrar som tänkte slänga dom pga att dom inte lyssnar på musik...Det är fyra-vägars system (gångar(?)), 180w(står det), ohmen har jag glömt och jag tror det e 10 tums element....Den förstärkare dom hade till dessa högtalare var verkligen helt fel...körde man för hög volym gick säkringarna och det lät allmänt kasst...dock har jag hört att det mycket väl kan vara mycket bra ljud i dessa högtalare...så jag undrar, skulle någon kunna tipsa vad som behövs...tex vad som är minimum för att dom ska funka fint och vad ni skulle rekomendera...tack på förhand och svara gärna till
nobody_82a@hotmail.com
mvh //krister |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Ljudforum |
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
|
| Sida 1 av 1 |
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|