| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
BERRA Gäst
|
Postat: 11 okt 2005 8:45 Rubrik: MIXERVAL |
|
|
| Jag behöver en mixer och funderar på Phonic Mu 2442x, Soundcraft spirit FX 8, Yamaha Mg 16/6 eller Mackie CFX 12MkII. Jag har inte funnit någon test av dessa mixrar. Mixern skall användas vid livespelningar med kvartett. Förslag på lämplig mixer? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
RadioMan Korpral

Registreringsdatum: 01 juli 2005 Inlägg: 15 Ort: Finland/Helsingfors
|
Postat: 11 okt 2005 12:23 Rubrik: |
|
|
Jag behöver en mixer och funderar på Phonic Mu 2442x, Soundcraft spirit FX 8, Yamaha Mg 16/6 eller Mackie CFX 12MkII. Jag har inte funnit någon test av dessa mixrar. Mixern skall användas vid livespelningar med kvartett. Förslag på lämplig mixer?
alla av dom!
om du verkligen har svårt att bestämma dig?
vad är behovet vad vill du ha ut av mixerbordet
ska där finnas aux?hur många?
insert?
stereo?
mono?
hur många grupper?
du säger kvartett du behöver knappast ett 32 kanalers soundcraft k2 till det eller? _________________ ------------------------Leker ljudtekniker _lYLEl_---------------------------- |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jonas2005 Gäst
|
Postat: 10 nov 2005 21:10 Rubrik: |
|
|
Jag har ett soundcraft seck till salu om du är intresserad?
Garanterat bättre val än phonic ´s mixers
Bordet är av inline typ.
18 mic ch
8 bussar
2 master
4 aux
plus väldigt transport lätt..
jonas@srcs.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
pag Gäst
|
Postat: 22 nov 2005 9:25 Rubrik: Köp Yamaha! |
|
|
Man kan inte enbart gå på sådana enkla specifikationer heller, det handlar om hur de låter. jag hade En spirit Folio 14/2 F1 innan och bytt till Yamaha MG16/6FX. Och det går inte jämföra. Yamahan har mycket bättre preampar och en Eq som låter svinbra, dessutom känns hela kontruktionen mer rubust och så ingår rackskenor. Kan rekommendera den!!
/Pag |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|