| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Skagge Gäst
|
Postat: 08 dec 2002 20:31 Rubrik: Komponera digital inspelningssystem, "portabel laptop&q |
|
|
Hej alla! Hoppas ni kan hjälpa mej med mitt problem här. Jag har fått följande uppgift i skolan:
Komponera digital inspelningssystem
"portabel laptop".
Men jag har int en aning om vad detta betyder och det är för sent att fråga läraren eller nån annan studerande. Så om nån av er kära människor vet vad detta betyder och kan ge ett par tips så skulle jag vara väldigt tacksam. Tack på förhand!
p.s. Jag skall alltså bara skriva hur jag skulle göra det, inte göra det på riktigt, thank god =)
-Skagge |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
erik z Överbefälhavare

Registreringsdatum: 17 mars 2002 Inlägg: 201 Ort: Stockholm
|
Postat: 08 dec 2002 22:08 Rubrik: Re: Komponera digital inspelningssystem, "portabel lapt |
|
|
| Skagge skrev: |
Komponera digital inspelningssystem
"portabel laptop". |
Ok, jag har inte en aning om vad läraren förväntar sig, så här är hur jag skulle göra för att sätta ihop dylikt.
1) Skaffa en en ok laptop (bärbar dator) En PC på runt 1 GHz och 256 megabytes ram borde räcka väldigt bra.
2) Köpa Windows 2000 eller Windows XP och installera det.
3) Skaffa ett bra USB-ljudkort av typ Soundblaster Extigy. De redan inbyggda korten brukar vara rätt kassa, så ett externt USB-kort är en bra idé. Se till att det har digital in- och utgång.
4) Köpa programvara av typ Cool Edit Pro eller SawPro och installera.
Extra tips:
5) Köp Symantec Norton Ghost och kör en kopia av innehållet på datorns hårddisk när du är klar. Bränn kopian på CD (en 2-3 lär gå åt) Nu kan du blixtsnabbt återställa maskinen vid systemkrasch.
Vad tror du?
Mvh
Erik Zalitis _________________ Jag svarar inte på mailfrågor längre, använd forumet! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Skagge Gäst
|
Postat: 09 dec 2002 13:20 Rubrik: portabel laptop |
|
|
Erik!
Tack massor!!! Jag tror att det var just det där, som läraren menade. Så fint att du kunde hjälpa mig. Du räddade min dag, vecka och kurs Tack för det! Så behändigt med sånhänt forum...
peace
Skagge |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gäst
|
Postat: 11 dec 2002 14:58 Rubrik: |
|
|
| OBS!! USB 2 är att föredra då den levererar fler mbit. Och Usb modulen skall klara asio2.0 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Musikmakare Menig

Registreringsdatum: 09 november 2002 Inlägg: 5 Ort:
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|