RadioUngaForskare.com
Radio Unga Forskares Community

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper 
Mikrofonköp, vilken?
Forumindex -> Ljudforum
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Okunnig
Gäst

InläggPostat: 01 jun 2003 22:51    Rubrik: Mikrofonköp, vilken?

Hej!

Jag har bestämt mig för att köpa en mikrofon men kan egentligen inte något om mickar. Mikrofonen ska användas till at skrika i, och där med basta. Jag har hört att Shure SM58 skall vara "universal"-micken, någon som sysslar med hårdrock som vet om den funkar till det här, eller har någon några tips i allmänhet? Jag har pengar men jag försöker komma undan rätt billigt. Såg en SM58 för 1400kr och tyckte det va lite dyrt Rolling Eyes

Tack!
Till överst på sidan
micke B
Gäst

InläggPostat: 02 jun 2003 20:53    Rubrik: mikrofon val

Smile Om du tänker köpa en mikrofon i livet som de ska sjungas eller slå i en spik med så
är det sm 58 som är det gäller har du sen en liten extra peng att lägga till så kan man med fördel titta på Beta 58 vad nu än säljare av kopior av shure mikar säger så kommer du snart att märka att de är kopior av ett orginal
lycka till
Till överst på sidan
Luzer
Major

Registreringsdatum: 18 juni 2002
InläggPostat: 04 jun 2003 14:26    Rubrik: billiga 57´or

Alltså skall du bara ha den å skrika i så tror jag det funkar väldigt bra med en Sm57´a. Och nu ligger de på under tusenlappen för en ny vilket är mycket bra pris. En 57´a kan faktiskt ge bättre sound vid skrik / metal än en skit dyr neuman, det beror helt på vad man vill ha för sound. Du kan säkert låna en 57´a från vem som helst, de är såpass vanliga, testa och om du tycker den duger så köp en egen.
Till överst på sidan
Användarens profil Besök användarens hemsida
Okunnig
Gäst

InläggPostat: 10 jun 2003 20:25    Rubrik:

Tack för hjälpen!

Orkade dock inte vänta på svar så jag drog in till stan och där hittade jag specialpris på en JJLabs ND 6000, 795, köp två för 995.
Tyckte det var ett för bra klipp för att inte slå till, och de låter väl rätt bra. Jag skulle nog inte höra skillnad ändå Wink

Tack igen!
Till överst på sidan
erik z
Överbefälhavare
Överbefälhavare

Registreringsdatum: 17 mars 2002

InläggPostat: 11 jun 2003 11:36    Rubrik:

Det är som alltid: dina öron är det enda instrumentet som kan ge ett juste värde. Är du nöjd med ljudet på micken, så är det en bra mick för det du vill göra.
Mvh
Erik Zalitis
Visa inlägg nyare än:   
Ljudforum Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet